Jak poprawić siłę oddechu ?

JAKIE KORZYŚCI PŁYNĄ ZE STOSOWANIA URZĄDZEŃ POWERBREATHE?


Działanie POWERbreathe opiera się na technice powszechnie znanej jako trening oporowy, który wzmacnia mięśnie wdechowe, podobnie jak ciężarki wzmacniają siłę mięśni ramienia.

 

Trening ten został nazwany "hantlami dla przepony" ponieważ zmusza mięśnie oddechowe do intensywnej pracy, co pozwala wzmocnić ich siłę i wytrzymałość. Podczas treningu z POWERbreathe odczuwalne jest zwiększenie wysiłku potrzebnego do wykonania wdechu, co jest efektem treningu oporowego działającego na mięśnie  – przede wszystkim przeponę oraz mięśnie międzyżebrowe zewnętrzne. Podczas wydechu opór nie występuje, co pozwalaj klatce piersiowej i mięśniom oddechowym rozluźnić się, naturalnie wypychając powietrze z płuc.


Należy pamiętać, że:


Skuteczność wykonywania ćwiczeń mięśni wdechowych (IMT - Inspiratory Muscle Training) została naukowo udowodniona u pacjentów cierpiących na choroby układu oddechowego oraz osoby zdrowe, m.in. sportowców wyczynowych na różnych poziomach zaawansowania, z mistrzami olimpijskimi włącznie.


POWERbreathe dostępny jest z wygodnym ustnikiem, poprzez który wdycha się powietrze, co ułatwia poprawne, a przez to efektywne wykonywanie ćwiczeń. Testy laboratoryjne wykazały, że aby osiągnąć maksimum korzyści przy stosowaniu POWERbreathe, należy ćwiczyć zaledwie dwa razy dziennie wykonując 30 oddechów , co zajmuje mniej niż 5 minut.


Zarówno siła, jak i wytrzymałość mięśni wdechowych ulegają poprawie już po kilku dniach treningu, natomiast po około 3 tygodniach stosowania POWERbreathe uczucie duszności jest zauważalnie mniejsze. Regularny trening pozwala po 4-6 tygodniach uzyskać taki stopień przygotowania mięśni wdechowych, że dalsze ćwiczenia podtrzymujące korzystne efekty mogą być stosowany zaledwie raz dziennie.